New Kid in Town

Met Club Next vertegenwoordigen we de stem van de jongeren. We zijn begonnen tijdens de corona crisis, toen het toekomstperspectief van veel jongeren vertroebelde. Stages werden afgezegd, studenten liepen studievertraging op, er werd alleen online lesgegeven, veel bijbanen vielen weg. Met Club Next kaarten we de onderwerpen en thema’s die spelen aan onder jongeren. Dat doen we door het maken van content zoals video-series, fotografie en het maken van podcasts. We hebben een jongerenpoule met een grote diversiteit wat betreft woonplaats, leeftijd, etniciteit. Met hen sparren we en kijken we naar wat er nu speelt in hun omgeving. Daar pakken we diverse thema’s uit en maken we vervolgens content over.
Het doel daarvan is om jongeren tot nadenken aan te zetten over het onderwerp. Wij willen een mindset creëren die bezig is met de toekomst; wat voor gevolgen nu heeft op later. als het goed is herkent onze doelgroep zich in de onderwerpen die we aansnijden en zetten ze dat om in actie. Dat ze misschien juist wel stoppen met die vervelende bijbaan en solliciteren op een nieuwe baan. Ook zijn we een plek waar we jongeren verbinden en interactie stimuleren. Dat doen we door een ‘feed’ op de website, waarop jongeren berichten kunnen achterlaten en anderen daar op kunnen reageren. Ook op Instagram roepen we op tot interactie onder posts en in onze stories. Om een voorbeeld te noemen: als het over het thema bijbanen gaat, kunnen volgers reageren op de post en op de feed door hun ideale bijbaan te delen.

Geplaatst op: 13 juni 2020 | Bericht delen: